• aIMG_9689.JPG
  • careu.jpg
  • DSC01321.JPG
  • DSC02847.JPG
  • DSC_0601.JPG
  • DSC_5853.JPG
  • IMG_0079.JPG
  • IMG_0519.JPG
  • IMG_1122.JPG
  • IMG_1124.JPG
  • IMG_1817.jpg
  • IMG_5066.jpg
  • IMG_6170.jpg
  • IMG_8169.JPG
  • IMG_8462.JPG
  • IMG_9804.JPG
  • IMG_9853.JPG

Fotbal în şcoli

Primul reportaj. .. Despre acești copiii vom auzi încă multe lucruri frumoase.
Acum sunt la început de cale. Alături de mentorul lor Artiom Cojevnicov, susținuți de profesorii din liceu, de părinții lor, ei se antrenează intens.
Federația de fotbal din Moldova împreună cu Ministreul Educației și Cercetării vor asigura dotarea acestor clase speciale cu echipament și rechizite necesare pentru antrenamente.
Speranțele sunt mari! Succese!
https://protv.md/…/proiectul-federatiei-moldovenesti-de-fot…

Asociației Obștești ”Gaudeamus”

Adunarea generală a donatorilor Asociației Obștești ”Gaudeamus” pentru susținerea învățământului a avut loc la 23 septembrie 2021. Au fost prezentate mai multe rapoarte pentru anul de studii 2020-2021 și s-au aprobat obiectivle de bază pentru 2021-2022. În regim online au participat mai mult de 70 de persoane. Întrebări, informații despre prinipalele activități, direcțiile proritare, asigurarea cu tehnică - toate aceste momente sunt foarte importante pentru asigurarea unui proces educațional de calitate. Mulțumim tuturor pentru implicare activă! Nouă ne pasă!

ARETE pentru Geografie și Geometrie

Suntem onorați, că am fost selectați ca școală pilot a aplicațiilor ARETE pentru Geografie și Geometrie!
Pilotul 2 ARETE investighează impactul tehnologiilor de realitate augmentată (AR) asupra învățării și păstrării abilităților STEM. Pentru a studia dacă AR îi ajută pe studenți să dobândească abilități STEM și să păstreze informațiile complexe pentru mai mult timp, ARETE Pilot 2 va testa două aplicații AR imersive pentru învățarea geografiei și geometriei.
Prin utilizarea oricărei aplicații, elevii își vor dezvolta atât cogniția spațială, cât și cea vizuală, învățând bazele geometriei și geografiei prin gândirea critică prin angajarea și înțelegerea obiectelor abstracte.

  • 12 Țări participante
  • Coordonator:prof. Cojocari Ludmila
  • Aplicant: prof. Tatiana Caisîm

Sâmbăta de curățenie

În contextul executării prevederilor Regulamentului cu privire la salubrizare, DGETS a anunțat ”Sâmbăta de curățenie”, carea s-a desfășurat la data de 25.09.2021.
S-au realizat acțiuni de curățare a frunzișului de pe teritoriul aferent și adiacent instituției de învățământ, cu implicarea atât a cadrelor didactice, personalului auxiliar, cât și a voluntarilor din rândurile elevilor.

Educație Economică și Antreprenorială

Diseminarea bunelor practici de Educație nonformală în cadrul programului de Educație Economică și Antreprenorială Minifirmă/Compania Școlară în IP LT,,Gaudeams” a fost realizată de către profesoarele CIUTAC EUGENIA și COTRUȚA MARCELA. Activitatea dumnealor și a grupelor de elevi au fost apreciate înalt de organizatorii și participanții la Conferința Științifică cu genericul CERCETAREA ÎN ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI ȘI ÎN PSIHOLOGIE: PROVOCĂRI, PERSPECTIVE din 16 septembrie 2021, eveniment de anvergură, organizat de Institutul de Științe ale Educației în contextul trecerii în nefiinţă a Dlui profesor Nicolae BUCUN personalitate distinsă a comunităţii psihologilor şi pedagogilor, generator inepuizabil de idei întru dezvoltarea educaţiei şi a cercetării performante.
Această experiență de educație nonformală a fost închegată întru-un articol consistent în lucrarea dedicată conferinței, care va apărea de curând.

În opinia autoarelor programul de Minifirmă/Companie Școlară formează tânăra generație ce urmează a se integra într-o societate a economiei de piață, prin organizarea eficientă a timpului liber, prin motivarea persistării în școală și învățării permanente, contribuie la reducerea fenomenelor antisociale și transformă educația în sursă de dezvoltare comunitară. Acest atelier practic produce schimbări calitative la fiecare dintre participanți, deoarece ei descoperă ”pe viu” lucruri care e dificil de a fi descoperite în cadrul orelor din orar, la sala de clasă, ei deven mai încrezuți, mai autonomi și mai creativi, capabili să-și asume și să gestioneze riscuri, deci devin mai competitivi și mai pregătiți pentru viață.